Taloushallinnon palvelut
Kahviloille ja ravintoloille

Toimialakohtaista osaamista

Kokonaisvaltainen toimialaratkaisu eteenpäin suuntaaville kahviloille ja ravintoloille


Revenuu Oy on kahviloiden ja ravintoloiden talouden osaaja ja arjen kehittäjä. Vahvan toimialaosaamisemme avulla teemme kahvila- ja ravintolayrittäjien arjesta helpompaa ja liiketoiminnasta kannattavampaa. Pitkä kokemuksemme kahvila- ja ravintolayrittäjyydestä takaa, että ymmärämme toimialan erityispiirteen. Siksi loimme ravitsemusliikkeille toimialakohtaisen kokonaisratkaisun, joka tarjoaa työkalut aina tehokkaasta arjen pyörittämisestä täsmälliseen talouden hallintaan.

Ravintola-alaa ymmärtävä täsmällinen taloushallinto 

Täsmällinen ja oikeellinen taloushallinto on meille itsestäänselvyys. Voit huoletta keskittyä oman liiketoimintasi kehittämiseen ja luottaa siihen, että yrityksesi talous on osaavissa käsissä. Pidämme sinut jatkuvasti perillä siitä, miten liiketoimintasi voi talouslukujen näkökulmasta. Me puhumme taloushallinnosta sujuvasti kahvila-ja ravintolayrittäjän kielellä.

6 vinkkiä ravintolaa perustavalle

Soita 041 504 7957

Lataa ilmainen työvuorosuunnittelupohja

Olemme kehittäneet työvuorojen hallintaan Excel-pohjan, jonka avulla kahviloiden ja ravintoloiden töiden hallinta tehostuu ja helpottuu. Työkirja sisältää:

  • työvuorolistan työaikapankilla,
  • palkanlaskentapohjan sekä
  • lomalaskentapohjan.

Työvuoropohjan lisäksi saat meiltä 4 kertaa vuodessa käytännön vinkkejä kahvilasi tai ravintolasi kannattavuuden parantamiseksi.

Näissä asioissa autamme sinua

Hinnoittelu ja oikeat tuotteet

Tuotteiden hinnoittelu on yksi keskeisimpiä ravintoloiden ja kahviloiden menestystekijöitä. Hinnoittelu on rakennettava siten, että se luo kestävät edellytykset taloudelliselle menetykselle. Hinnoittelu on myös tärkeä osa kahvilan tai ravintolan identiteettiä ja brändiä. Siksi onnistunut hinnoittelustrategia edellyttää talouden ymmärtämisen lisäksi asiakaskunnan ostokäyttäytymisen ja eri tuotteiden katteiden tuntemusta.

Kahvila- ja ravintolahenkilöstö

Henkilöstö on todennäköisesti yrityksesi suurin kulu ja samalla kuitenkin merkittävin voimavara. Asiakas tunnistaa osaavan ja tyytyväisen työntekijän ja siksi työntekijöihin panostaminen kannattaa. Tarjoamme käyttöönne toimivia toimintatapoja työvuorojen suunnitteluun ja palkkaukseen. Lisäksi voimme auttaa uusien lahjakkuuksien löytämisessä muun muassa oppisopimusmallia tai uutta koulutussopimusmallia hyödyntäen.

Sujuva arki ja oikeat järjestelmät

Tehokkaat arkiprosessit näkyvät myynnissä ja kannattavuudessa ennen pitkää! Esimerkiksi toimimattomat järjestelmät ja kankeat prosessit heikentävät työntekijöiden tuottavuutta. Sujuvat prosessit ja toimivat ohjelmistoratkaisut puolestaan saavat työntekijäsi loistamaan. Erityisesti asiakkaiden edessä työntekemisen näytettävä vaivattomalta. Mikä olisi asiakkaalle inhottavampaa, kuin työhönsä turhautunut asiakaspalvelija?

Oikeat kumppanit ja tavaratoimittajat

Valitsemalla kahviloille ja ravintoloille räätälöidyn kokonaispalvelumme, olet kumppanien valinnassa jo pitkällä. Aivan kaikkea mekään emme silti pysty tarjoamaan yhdeltä luukulta. Olemme kuitenkin mielellämme mukana valitsemassa kokonaisuuden kannalta parhaita kumppaneita kuten tavarantoimittajia. Parhaassa tapauksessa löydämme toimittajat suoraan kumppaniverkostostamme valmiiksi.

"Yrittäjät tarvitsevat kirjanpitäjiä, jotka ymmärtävät heidän liiketoimintaansa ja opettavat heitä tekemään parempaa tulosta." 

Samuel Hienonen, Revenuu-yrittäjä

Miriamsin ja Vaffelin logot

 

Kahvila- ja lounasravintola Miriam's
Vohvelikahvila Vaffeli

Miriam's avattiin Jyväskylän ydinkeskustaan vuonna 2013, Vaffeli taas keväällä 2015. Liikevaihto on kasvanut samaa tahtia avaamisesta asti.

849 %:n liikevaihdon kasvu neljän ensimmäisen vuoden aikana. Liikevaihtoluokka 0,4–1 milj. euroa.

Henkilöstömäärä: 10–19 henkilöä.